Simpel en Effectief

Er komen diverse ademhalingstechnieken aan bod, elk met een ander doel en een andere uitkomst. Je leert welke je het beste kan inzetten voor welk doel.

Het verhogen van je energieniveau, het verlagen van je stress, gemakkelijker slapen, betere sportprestaties? Je krijgt de inzichten en handvatten om het zelf verder voort te zetten.

Je zult verstelt staan van je eigen mogelijkheden, waarbij positiviteit en optimisme een belangrijke rol speelt. Je wordt uitgedaagd om je grenzen op te zoeken en ervaren hoe je hierop reageert.
We zullen werken aan meer (lichaams-)bewustzijn, wat inhoudt dat je minder ‘in je hoofd’ en meer ‘in je gevoel’ komt. Daardoor ontstaat er een betere balans tussen lichaam en brein. Het leert je beter om te gaan met stress, wat allerlei "vage klachten" kan helpen voorkomen.

Sinds ik de pijlers van de methode toepas voel ik me gezonder, energieker en gelukkiger. Ik ben meer gefocust en ervaar minder stress. Ook heb ik een mooie balans gevonden tussen “loslaten” en “in control” zijn (over mezelf en daarmee over de situatie). Dit helpt mij zakelijk en privé, waardoor ik effectiever ben. De methode geeft me veel energie, een betere focus en heb meer vertrouwen in mijzelf.


De Optim-ice® Yourself Methode heeft een positief effect op:

Het concentratievermogen en doelgerichtheid (focus) verbeteren en vasthouden onder moeilijke omstandigheden.

Verbeteren van ademhaling (zowel tijdens rust als bij activiteiten).

Stressreductie en betere stresshantering.

Makkelijker de balans vinden tussen “gasgeven” en “remmen” waardoor je fitter en alert blijft.

Meer vertrouwen te krijgen in eigen kunnen en verhogen zelfvertrouwen.

Verbeteren algehele fitheid en energieniveau.

Verbeteren sportprestaties.

Koude-therapie

Koude is je warme vriend. Als je het lichaam op de juiste wijze hieraan blootstelt, ontstaat er een opeenvolging van gezondheidsvoordelen, zoals een versterkt immuunsysteem, beter slapen, betere stofwisseling, betere stemming en ontwikkel je een ijzersterke focus. Koude verlaagt ontstekingswaardes van het bloed en kan daarmee positieve effecten hebben op een aantal auto-immuunsysteem ziektes.

Wim Hof (bekend als The Iceman) heeft een voortrekkersrol in confrontatie met koude.

Download hier de Onderbouwing Wim Hof Methode.pdf

Download hier publicaties van onderzoek op Wim Hof Methode:

Voluntary activation of the sympathetic nervous system and attenuation of the innate immune
response in humans - pnas.pdf

Kan meditatie het autonoom zenuwstelsel beïnvloeden - artikel-onderzoek-pickkers-amerikaans-blad.pdf

Biology now Chapter 22 Wim Hof and the endocrine immune system - biology-now-chapter-22-Wim-Hof.pdf


Ademhaling

We ademen de hele dag door en we zijn nog niet bewust van zijn enorme potentieel. Tijdens de workshop komen diverse ademhalingstechnieken aan bod.
Deze diverse technieken onthullen vele voordelen: meer energie, minder stress en een verbeterde focus.

Je ademhaling is de afstandsbediening van je brein.



Optimisme/ Positiviteit

De derde pijler is het fundament van de andere twee: zowel blootstelling aan koude als bewuste ademhaling vereist geduld en toewijding om goed te beheersen. Met de juiste mentaliteit en vastberadenheid bent je in staat om op onderzoek te gaan en uiteindelijk meer controle over eigen lichaam en geest te hebben.


Voor wie de Optim-ice® Yourself?

Mensen die op zoek zijn naar:

Hoger energieniveau gedurende de dag.

Betere nachtrust.

Verbeteren van gezondheid en verhogen van weerstand.

Betere focus en concentratie.

Ervaren van stressreductie en beter omgaan met stress.

Betere sportprestaties.

Meer vertrouwen in zichzelf.

Gelukkiger en vrolijker voelen.

* Voeding wordt in mijn workshops niet besproken.