Ontdek jezelf buiten je Comfort Zone

Binnen je Comfort Zone ken je jezelf (en anderen) wel maar hoe reageer je en voel je je als het "spannend" wordt? Voel je je dan nog prettig, veilig en vol zelfvertouwen?
Reageer je dan anders naar jezelf en anderen of herken je triggers en reacties die afwijken van je dagelijkse patroon?

Tijdens de workshop Optim-ice® Yourself laat ik je verstelt staan van je eigen mogelijkheden, waarbij positiviteit en optimisme een belangrijke rol speelt. Je wordt uitgedaagd om je grenzen op te zoeken en te ervaren hoe je hierop reageert.
We zullen werken aan het verhogen van je (lichaams-)bewustzijn, wat inhoudt dat je minder ‘in je hoofd’ en meer ‘in je gevoel’ komt. Je leert en ervaart diverse ademtechnieken ervaren, waarbij je in staat wordt om kiezen tussen inspanning en ontspanning. Met deze ademhalingsoefeningen en een mindsetoefening maken we je klaar voor de 'ultieme stresstest"; het ijsbad.
Ervaar je overlevingsmechanisme en hoe je deze kan loslaten door in controle te zijn over je eigen keuzes. Je zal verbaasd zijn hoe goed je, in lastige situaties, hiermee om weet te gaan. Het leert je beter om te gaan met stress, wat allerlei "vage klachten" kan helpen voorkomen.


De Optim-ice® Yourself Methode heeft een positief effect op:

Het concentratievermogen en doelgerichtheid (focus) verbeteren en vasthouden onder moeilijke omstandigheden.

Stressreductie en betere stresshantering.

Makkelijker de balans vinden tussen “gasgeven” en “remmen” waardoor je fitter en alert blijft.

Meer vertrouwen te krijgen in eigen kunnen en verhogen zelfvertrouwen.

Verbeteren algehele fitheid en energieniveau.

Verbeteren sportprestaties.


Voorbereiding

Om jezelf goed voor te bereiden op confrontatie met de koude en deelname aan een workshop, nodig ik je uit om deel te nemen aan de "Optim-ice® Training". Klik op Optim-ice Trainings Kalender.pdf om deze te downloaden.

Zorg dat je ruim voor de workshop gegeten hebt. Tijdens de workshop wordt er zo min mogelijk gegeten, het effect van de oefeningen is namelijk het beste op een lege maag.
Niet roken tot 2 uur voor aanvang van- en tijdens de workshop. In verband met de ademhalingsoefeningen is dit prettig voor anderen.

Koude-therapie

Koude is je warme vriend. Als je het lichaam op de juiste wijze hieraan blootstelt, ontstaat er een opeenvolging van gezondheidsvoordelen, zoals een versterkt immuunsysteem, beter slapen, betere stofwisseling, betere stemming en ontwikkel je een ijzersterke focus. Koude verlaagt ontstekingswaardes van het bloed en kan daarmee positieve effecten hebben op een aantal auto-immuunsysteem ziektes.


Bekijk hier diverse publicaties van onderzoeken:

Voluntary activation of the sympathetic nervous system and attenuation of the innate immune
response in humans

Kan meditatie het autonoom zenuwstelsel beïnvloeden - artikel-onderzoek-pickkers-amerikaans-blad.pdf

Biology now Chapter 22 Wim Hof and the endocrine immune system - biology-now-chapter-22-Wim-Hof.pdf


Ademhaling

We ademen de hele dag door en we zijn nog niet bewust van zijn enorme potentieel. Tijdens de workshop komen diverse ademhalingstechnieken aan bod.
Deze diverse technieken onthullen vele voordelen: meer energie, minder stress en een verbeterde focus.

Je ademhaling is de afstandsbediening van je brein.





Optimisme/ Positiviteit

De derde pijler is het fundament van de andere twee: zowel blootstelling aan koude als bewuste ademhaling vereist geduld en toewijding om goed te beheersen. Met de juiste mentaliteit en vastberadenheid bent je in staat om op onderzoek te gaan en uiteindelijk meer controle over eigen lichaam en geest te hebben.


Voor wie de Optim-ice® Yourself?

Mensen die op zoek zijn naar:

Hoger energieniveau gedurende de dag.

Betere nachtrust.

Verbeteren van gezondheid en verhogen van weerstand.

Betere focus en concentratie.

Ervaren van stressreductie en beter omgaan met stress.

Betere sportprestaties.

Meer vertrouwen in zichzelf.

Gelukkiger en vrolijker voelen.