Je ademhaling is de afstandsbediening van je brein.

We kunnen weken zonder eten, dagen zonder water maar slechts enkele minuten zonder lucht. Bijzonder genoeg besteden we veel meer aandacht aan wat we eten en drinken dan aan onze ademhaling.

Levend in een permanente staat van alertheid en stress, onder druk van de prestatiemaatschappij (met targets, deadlines en verplichtingen) en vooral veel “moeten“ , raken we eenvoudig ontregeld en geconditioneerd in een ongezond adempatroon.
Wetenschappelijk is bewezen dat een gezond rust-adempatroon bevorderlijk is voor: meer ontspanning, beter leer- en concentratievermogen, een beter herstelvermogen en een versterkt immuunsysteem (vind beneden enkele artikelen en wetenschappelijke rapporten)

Als je structureel in een te hoge versnelling zit, zal ook je ademhaling in een hogere versnelling geraken, zelfs terwijl je stilzit of op bed ligt.
Inspanningsfysiologe Stans van der Poel beschrijft in haar boek ´Chronische Vermoeidheid nooit meer!’ hoe een ontregelde ademhaling op de langere duur zelfs leidt tot een fysieke burn-out, fibromyalgie, chronische vermoeidheid of M.E.

Met mijn ervaring en kennis richten we ons op één (of meerdere) van de volgende gebieden:

Verbeteren basisademhaling

Juiste ademtempo en -volume
Neus- en buikademhaling
Aanpakken chronische hyperventilatie
Reduceren van astma

Stress reductie/ verhogen energie

Door middel van specifieke ademtechnieken de keuze kunnen maken tussen in- en ontspanning.

Verbeteren sportprestaties

Verhogen van CO2-tolerantie
Trainen op lager zuurstofgehalte
Verhogen VO2-max

Emotionele en mentale balans

Verbonden ademhaling
Doelgericht ademhalen

Komt aan bod bij workshops:

Oxygen Advantage
Jouw Bewuste Ademhaling

Komt aan bod bij workshops:

Optim-ice® Yourself
Jouw Bewuste Ademhaling


Komt aan bod bij workshop:

Oxygen Advantage®

Komt aan bod bij workshop:

Breathe, Connect, Release